Powered By Blogger

poniedziałek, 16 grudnia 2013

Prąd z największych na świecie wiatraków



             Dwa olbrzymie wiatraki stoją, od bez mała 2 lat, we wsi Paproć pod Nowym Tomyślem. To najwyższe tego rodzaju konstrukcje na świecie (210 m). Wysokość wiatraków nie jest przypadkiem. Wiatr wieje tu o 25 % mocniej, niż na wysokości 100 metrów.
            Najczęściej wiatraki stawia się je na słupach, wtedy osiągać można wysokość ok. 140 m. W konstrukcjach w Paproci, jako podstawę zastosowano kratownice, które mają 160 m wysokości .By złożyć obie konstrukcje, potrzebne były dwa tiry śrub. Do zamontowania 17-tonowych śmigieł sprowadzono specjalny dźwig. 
             Średnica śmigieł turbiny ma 100 m, a fundamenty pod jeden wiatrak ważą 1500 t. Jeden maszt stanowiący podstawę wiatraka waży  blisko 350 t, gondola (w niej znajduje się turbina produkująca prąd) wraz ze śmigłami kolejne 100 ton.
            Turbiny mają produkować około 18000 MWh rocznie. Taka ilość prądu wystarczy do zasilenia średniej wielkości miasteczka.
            Przygotowania do postawienia wiatraków trwaly sześć lat. Inwestycja ma się zwrócić po siedmiu latach ich użytkowania.



14 komentarzy:

  1. Zawsze mnie interesowało - co wtedy, jak nie ma wiatru, albo jest za słaby? - a prąd potrzebny jest bez przerwy! To samo z kolektorami słonecznymi! Oczywiście, że jestem za energią odnawialną, ale te wszystkie sposoby
    są bardzo kosztowne i li tylko - wspomagające. Komuś tutaj dajemy zarobić, a korzyści z tego - marne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakby nie było takie rozwiązania dziś są bardzo popularne i widać, że u nas w kraju powstaje coraz więcej farm wiatrowych. Dlatego wtedy firmy jak https://poprostuenergia.pl/ mają możliwość oferowania nam prądu czy nawet gazu po bardzo preferencyjnych warunkach. Ja tam się od razu piszę na niższe rachunki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo inspirujący artykuł. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno pozyskiwanie elektryczności z naturalnych źródeł jest na ten moment bardzo dobrym rozwiązaniem. Ja również się na to nastawiłem i dzięki firmie http://inovativ.pl/ mam teraz instalację fotowoltaiczną. W końcu mogę również płacić o wiele niższe rachunki za prąd.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie akurat mało znaczące jest to skąd prąd do mnie dociera i jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest mieć sprawną instalację elektryczną w domu. Właśnie dlatego moim zdaniem elektryk https://elektrycy.warszawa.pl/ który zna się na tej pracy jest niezbędny przy tego typu pracach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że o takie rzeczy my nie musimy się martwić i dla mnie bardzo istotne jest to aby cała moja instalacja elektryczna działała właściwie. W przypadku jakiejkolwiek awarii ja wzywam elektryka https://wzu-energpol.pl/ i wiem, że poradzi on sobie z tym doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak widać to faktycznie są to bardzo popularne rozwiązania i dla mnie również istotną sprawą jest to aby cała instalacja elektryczna w moim domu działała jak należy. Na ten moment polecam oczywiście elektryka http://elektryk-wroclaw.pl/ który właśnie w moim domu zajął się montażem instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat ja jestem zdania, że niezwykle istotną kwestią jest również to abyśmy mieli pewność, że nasza instalacja elektryczna działa jak należy. W takim przypadku do samych pomiarów na pewno warto wezwać firmę https://pomiary-szczecin.pl/ i jak najbardziej ja również z takich możliwości korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie kwestie są bardzo ważne i ja również skupiam się na prądzie. W każdym razie jak potrzebuję pomocy to wiem, że elektryk z https://elektryk-wroclaw.pl/ zawsze poradzi sobie z naprawą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z awarią elektryczną i nie wiedziałeś, do kogo się zwrócić? Jeśli tak, to https://www.warszawa-elektryk.pl/ jest dla Ciebie. Ta strona oferuje profesjonalne usługi elektryczne, które pomogą Ci rozwiązać każdy problem związany z elektrycznością. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz pomocy w nagłym wypadku, czy też chcesz zmodernizować swoją instalację, możesz liczyć na ich wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ze względu na wymogi UDT związane z moim zakładem pracy, musiałem znaleźć firmę specjalizującą się w pomiarach elektrycznych. Wybór padł na https://pomiary-szczecin.pl/, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Ekipa przeprowadziła wszystkie niezbędne testy, dostarczając dokładne raporty i rekomendacje. Ich profesjonalizm i terminowość zasługują na uznanie. Jeśli potrzebujesz dokładnych i rzetelnych pomiarów elektrycznych, to ta firma jest tego warta.

    OdpowiedzUsuń