Powered By Blogger

sobota, 17 sierpnia 2013

Krokodyle poszły w długą!

               Z hodowli Rakwena Crocodile Farm w Modimolle na północy RPA, uciekło około 15 tysięcy krokodyli nilowych. Rzeka Limpopo po obfitych deszczach bardzo przybrała i ze względu na zagrażającą powódź hodowcy byli zmuszeni otworzyć śluzy. Krokodyle wykorzystały okazję i dały dyla.
              Pojawiły się nawet 120 km dalej, budząc uzasadniony popłoch m.in. na boisku szkolnym. Teraz trwa ich odławianie. Władze nagłośniły sprawę, ostrzegają jak mogą ostrzegły ludność i na razie nie doszło do drastycznych ataków na ludzi.
               Hodowla krokodyli w RPA, głównie dla skór, jest zupełnie legalna, a takich farm jest ok. 60. Ocenia się, że pogłowie tych gadów dochodzi do 500 tysięcy!
              Krokodyle nilowe są drugie co do wielkości na świecie, ich długość dochodzi do 5,5 m. Chętnie pożywiają się zwierzętami gospodarskimi, znane są również z ataków na ludzi. Miażdżą one swoją ofiarę miedzy szczękami, a następnie zanurzają się w wodzie by ją utopić.
              Pod względem wielkości tylko krokodyle różańcowe osiągają większą długość – ok. 7 m.
             Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyle kup mi luby! Fredrowski Papkin miałby ułatwione zadanie!



1 komentarz:

  1. " Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyle kup mi luby! - krokodyla, daj mi luby! Dawniej - młoda panieneczka, mile rzekła kochankowi: Daj mi, luby, kanareczka. Czasy się zmieniają i panieneczki są coraz wybredniejsze. Teraz panieneczka powie do swojego lubego - daj mi luby - milioneczka, co najmniej.

    OdpowiedzUsuń